Max Manus

Förra veckan såg vi på Max Manus - Man of war. Det är en biografisk film om den norska motståndsmannen Max Manus. Den utspelar sig under andra världskriget från att kriget började fram till sommaren 1945 då det blev fred. Den hade en budget på 55 miljoner kronor, vilket gör den till ett av Norges dyraste filmprojekt.

Jag är lite svag för biografier för jag vill lära mej något nytt hela tiden och att se på film är ju ett väldigt roligt sätt att lära sej på. Sen tycker jag att andra världskriget är väldigt intressant, så det var en bra kombination.
 
Jag tänker inte avslöja något för jag tycker att ni ska se den själva, den är väl värt det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0