Steg-för-steg dukning

Jag fick inte så mycket respons på om ni ville ha en steg-för-steg men jag fick 2 svar och dom ville ha så ja kör en light här med en dukning. Den här gången valde jag att göra i svart, lila och grönt men de går självklart att ta vilka färger som helst.


Jag började med en vit duk som bas och la sedan på svart sisoflor som är lite genomskinlig dels för att jag inte hade tillgång till någon svart duk och dels för att det blev lite ljusare.


Efter det delade jag en lila sisoflorlängd på mitten (på längden), och la över där platserna skulle vara.



Ja ville även ha en löpare som gick i mitten åt andra hållet. Den tillverkade jag av lim. Jag tog en spegel, funkar jättebra med en diskbänk men våran är pytteliten och "räfflad" så de funkade inget bra, den gned jag in med diskmedel och vatten så att limmet inte skulle fastna. Oså tog jag smält lim och tryckte ut på spegeln så som ja ville ha det. Man kan också om man vill spraya limnätet i någon snygg färg, men jag valde att ha det naturellt.


Det blev såhär



Jag gjorde även servettringar på samma sätt. Limlängder ex. 3x10 cm och satte ihop ändarna med en snygg nål



Jag ville göra en hållbar dukning så det enda levande material jag har använt mej av är steelgrass men för att få det lite roligare har jag trätt pärlor på i grönt och lila i olika små grupper. Sedan satte jag dom i två annorlunda vaser.



Sedan var det bara att duka upp med lila tallrikar, ölglas på fot och servetter som vi fuskade och gjorde av sisoflor eftersom vi bara hade vita där oxå ;). Resultatet blev såhär



Ursäkta killen i bakgrunden, han ville oxå va med





Den komemr inte se riktigt lika "tom"ut om man gör den hemma eftersom vårt bord är minst en meter brett, vilket ert säkerligen inte är ;D

Kommentarer
Postat av: emma

fan va duktig du är! dig ska man ju anlita när man ska ha bjudningar ;)

2009-08-12 @ 12:49:17
URL: http://www.metrobloggen.se/Obscene

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0