ARG!

Usch vad jag blir arg på olika bantningsmedel, det finns ju inga genvägar när ska folk lära sej det. Vill man vara snygg och må bra måste man äta nyttig mat regelbundet och röra på sej. Jag såg en annons på facebook som ja tyckte lät så konstig att jag var tvungen att kolla in de "bantningsplåster" är tydligen det nyaste. De är allstå ett plåster som gör att man inte blir hungrig eller törstig, de står oxå att man kommer få massa mer enegri, hur ska de gå till om man inte äter eller dricker?! Det är 14 årig tjejer som kommer läsa det där och tro att de är okej att sluta äta för då kommer man att se ut som Eva Longoria. Men det funkar ju inte så? Kan inte människor ta mer ansvar att lära ut rätt? Varför skulle man riskera att unga tjejer och killar oxå för den delen svälter sej, kanske till döds bara för att tjäna pengar. De skulle inte jag vilja ha på mitt samvete iaf.

Varför jag bara pratar om unga är för att jag tycker att vuxna bör förstå själva. Men att göra reklam för en sån sak på en ungdomssajt är inte okej!



Laga bara bra mat från grunden, inga halvfabrikat, de är roten till all ondska. Ät så att du blir mätt och ta en promenad om dagen så kommer du inte att bli tjock. Så enkelt är det! Den har ju alla olika förbränning så du kanske inte kommer bli supersmal men du kommer iallafall vara frisk och när du mår bra blir du så jävla snygg tänk på det!

Kommentarer
Postat av: Diana

Du har så rätt, bantningsplåster var nog det dummaste jag hört. Det är bra mat och motion som är receptet för välmående :).

2009-08-13 @ 23:14:59
URL: http://salsan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men jösses, det är ju livsfarligt att ha sådana reklamer. att folk inte förstår att genvägar bara slår tillbaka med dubbel kraft. som till exempel måltidsersättaren "Alevo", en som jag känner provade det, hon gick ner i vikt, men när hon slutade så guck hon upp allting igen.. och lite till.

2009-08-14 @ 12:30:50
URL: http://sandraembretsen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hah, detsamma :)

2009-08-14 @ 14:29:28
URL: http://sandraembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0